Screenshot 5

Tronsø Equestrian Center

Vi samarbejder med Tronsø Equestrian Center, som er TronsøSkolens hesteafdeling. Du har mulighed for at have din egen hest opstaldet, og fra dit værelse vil du have mindre end 100 meter over til din hest, og du kan derfor både før og efter skoletid dyrke din hesteinteresse uden tidsforbrug til transport.

Informationer

Faciliteter

2 ridehuse med fiberbund
1 udendørs springbane
1 udendørs dressurbane
Roundpen
Skridtmaskine
Enkelt og fælles folde
Vandspiltove
Solarie
Store lyse bokse

Priser

Opstaldning inkl. foder, grovfoder ad libitum og brug af faciliteter: 2600 – 2900 kr. pr. måned.

Tilkøb af holdtime: 150 kr. pr. gang

Tilkøb af enetime: 250 - 450 kr. pr. gang

Vil du se skolen?

Vi holder altid åbent hus på skolen, men hvis du ønsker en rundvisning af en der kender skolen, så kontakt studievejlederen eller kontoret på 75320722

Kontakt os

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til skolen, stalden  eller landbrugssuddannelsen.

Skolens kontor - 75320722

Poul Thomsen
mobil: 40173510

og

Anne Olesen
mobil: 61711326

Vagtlærer - 40238428

Stalden:

Anne Kyneb - staldmester
Tlf: 20785156
Mail:aky@tronsoeskolen.dk

Praktisk

Der kan tilkøbes kvalificeret undervisning på flere niveauer, så den enkelte elev kan vejledes eller kvalificeres til uddannelse i et erhverv, med ridesport eller dygtiggøre sig til fortsat udvikling indenfor ridesporten.

Krav til at komme i stalden på Grindsted Landbrugsskole/Tronsø Equstrian.

• Er villig til at indgå i et fællesskab
  • Er villig til at tage staldvagter, både hverdag og weekend
  • Er villig til at tage ansvar for sig selv og sin hest
  • Er villig til at behandle andre ordentlig og med respekt
  • Er villig til at hjælpe andre

Hverdagen:
Hestene bliver fodret 3 gange dagligt + mash til nat. Ståfoder morgen og aften. Fodring foregår i samarbejde mellem elever og personale i stalden. I skal som elever selv sørge for at lukke hesten ud og ind på fold. Boksen skal muges ud hver dag.

Weekender:
Der er 3-4 weekendvagter pr. halvår. Helligdagene indgår heri, dvs. har man store Bededag og den sammenhængende weekend, så tæller det for 2 weekender.
Man har selv ansvaret for sin egen hest i weekenderne, dvs. at hvis man ikke selv er på skolen, så skal man finde en til at passe den.

Ferier:
Der er mulighed for at lade hesten blive på skolen i ale ferier, dog er der nogle retningslinjer.
Har I hest på skolen i efterårsferien og vinterferien, så hjælper I til i stalden 1 dag. I juleferien er det 2 dage.
Hestene vil blive lukket ud og få muget boksen.

Generelt:
Vi forventer, at alle elever bliver i stand til at tage ansvar for pasning af egen/tildelt hest.
Der kan kun undervises af de undervisere skolen har tilknyttet. Det er ikke tilladt for eleverne at undervise hinanden. Denne stramme tilgang er til for at forenkle elevens syn på skolens ride undervisning, som betegnes som klassisk i både dressur og spring. Vi stiller os altid til rådighed for eventuel sparring med elev, forældre eller hjemlig træner/berider.

Tilmelding af hest

Tilmeld din hest via Tronsøskolens hjemmeside på nedenstående link

Tilmelding af hest - tilmeldingsskema