Screenshot 10

Uddannelsesaftaler

Praktikpladser

Praktikpladser kan søges via Jobstafetten eller Landbrugets Jobservice. Du kan også selv annoncere eller skrive til skolens Facebook.

Uddannelsesaftale

Når du har aftalt praktik med en landmand, skal I udfylde en uddannelsesaftale. Du kan finde en formular på Undervisningsministeriets hjemmeside.

Godkendelse

Inden uddannelsesaftalen træder i kraft, skal den udfyldte og underskrevne aftale sendes til skolen, som så godkender og registrerer aftalen. Der bliver sendt en kopi af den færdigregistrerede uddannelsesaftale til din og din arbejdsgivers eBoks. Sammen med den, sendes også en uddannelsesplan, som giver et overblik over dine skole- og praktikperioder samt indplacering på lønskalaen.

Praktikerklæring

Husk, når du afslutter dit praktikophold, skal landmanden udfylde en praktikerklæring, som du skal aflevere på skolen, når du starter. Praktikerklæringen finder du på Jordbrugets uddannelser.

Under praktikperioden

Imellem GF2 og 1. hovedforløb får du besøg af en lærer fra skolen, og her kan I drøfte forskellige ting omkring din praktik, din uddannelse og det kommende skoleophold.

Hvis du har problemer i praktikken, kan du ringe til studievejleder, Poul Thomsen (mobiltelefon 40173510).

Praktik

"Det fedest ved at være i praktik synes jeg er den selvstændighed man får"
- Laura

Se videoen og hør Laura fortælle om praktikforløbet.

Praktik i udlandet

Drømmer du om at komme ud og rejse? Måske til Australien, USA eller noget helt tredje?

I forbindelse med din uddannelse til landmand, har du mulighed for at rejse ud i din praktik.

Grindsted Landbrugsskole hjælper gerne med formidle kontakt til organisationer, der har mange års erfaring med at sende unge mennesker ud, til godkendte værter over det meste af verden.

Lønforhold m.m.

Elevens lønperioder findes i elevens uddannelsesplan, som vi sender ud sammen med den godkendte uddannelsesaftale. Heri står også elevens lønperiode noteret.
 Fællesudvalget for Jordbrugsuddannelserne kan du se de mere konkrete lønniveauer for elever i landbruget.

Vil du vide mere?

Kontakt skolens kontor på tlf. 75320722